Danislar.com.tr

Danislar.com.tr HOŞGELDİNİZ!
Bizden Haberler

Tahıl Ürünlerinin Faydaları

Tam Tahıl Ürünlerinin Faydaları
        Beslenme, insanın büyümesi, gelişmesi, sağlıklı ve üretken olarak uzun süre yaşaması için gerekli olan besin öğelerini yeterli miktarda alıp, vücutta kullanabilmesidir. Bilimsel araştırmalarla, insanın yaşamı için elliye yakın besin öğesine gereksinimi olduğu belirlenmiştir. Bu öğelerin herhangi biri alınmadığında, gereğinden az ya da çok alındığında, büyüme ve gelişme engellenmekte sağlık bozularak birçok hastalığa zemin oluşmakta,  yaşam kalitesi ve verimliliği düşmektedir.
        Ülkemizde yetersiz ve dengesiz beslenmeye bağlı çok önemli sağlık sorunları bulunmaktadır. Bebeklerde ve okul öncesi çocuklarda protein-enerji malnütrisyonu, D vitamini yetersizliği, anemi, zayıflık, şişmanlık, çeşitli vitamin yetersizlikleri, basit guatr ve yaygın diş çürükleri, yetişkinlerde şişmanlık, şeker hastalığı, hipertansiyon ve kalp damar hastalıkları bunlardan bir kaçıdır. Yapılan araştırmalar, ülkemizde yetersiz beslenmede ekonomik güçlüklerden daha ziyade, bilgi eksikliği ve uygulamada yapılan hataların etken olduğunu ortaya koymaktadır. Bu nedenle bireylerin beslenme konusunda bilinçlendirilmesi çok önemlidir.
        Tahıllar, ülkemizde toplumun temel besin grubu olup vitaminler, mineraller, karbonhidratlar, lif ve diğer besin öğelerini içermeleri nedeniyle sağlık açısından da oldukça önemlidir. Ülkemizdeki tahıl tüketiminin başında ekmek gelmektedir. Ekmek ülkemizde en sık tüketilen besinlerden biridir. Günlük enerjinin %44'ü sadece ekmekten sağlanmaktadır. Ülkemizde kişi başına günde yaklaşık olarak 400-450 gr ekmek tüketilmekte olup, %90'ı satın alınmaktadır. Bu kadar sık tüketilen ekmeğin tüm besleyici özelliklerinden maksimum düzeyde faydalanılması gerekmektedir.
        Ekmeğin besin öğeleri içeriği buğdayın saflaştırılma durumuna göre değişkenlik göstermektedir. Ancak besleyici değeri oldukça yüksek olan buğdayın öğütülme sırasında kepek ve öz kısmının ayrılması birçok besin öğesinde önemli kayıplara neden olmaktadır. Özellikle düşük randımanlı unlardan yapılan ekmeklerde bu oranın daha da arttığı bilinmektedir. Yapılan çalışmalarda tam buğday unu kullanılan ekmeğin kalsiyum içeriğinde %117, çinkoda %100, demirde %300, magnezyumda %115, B1'de %45-55 ve B2'de %100, B6 vitamini %110-195 ve niasinde  %45-55 oranında artış gözlenmektedir.
        Ülkemizde ekmek temel besin maddelerinden biri olmasına rağmen ekmeğin düşük randımanlı unlardan yapılması birçok beslenme ve sağlık sorununa zemin oluşturabilmektedir. Bu özellikle vitamin ve mineral yetersizliğinin daha sık görüldüğü ve ekmek tüketiminin fazla olduğu sosyo-ekonomik gruplarda daha da önemlidir.
        Bunun yanında tarımsal üretimimizin ana maddesi buğdaydır ve tarımsal topraklarımızın büyük bölümünde buğday üretimi yapılmaktadır. Ülkelerin tarım ekonomilerinde stratejik önemi olduğu göz önünde tutulduğunda buğdayın en ekonomik şekilde kullanılması gerektiği göz önünde tutulmalıdır.
        Beyaz un imalatında 100 kg buğdayda 50-60 kg un elde edilmekte olup; %40-50 civarında bir ayrıştırma söz konusundur. Halbuki 100 kg buğdaydan 90-95 kg un eldesi ile tam buğday unu sağlanması durumunda aradaki fark insan beslenmesine yönlendirilerek sağlıklı beslenme yanında, buğday tüketiminde de önemli derecede tasarruf sağlanabilecektir.
 
 
Tam buğday unundan yapılan ekmeğin;
  • İçerdiği biyoaktif bileşenler nedeni ile besleyici değeri daha yüksektir.
  • Bazı B grubu vitaminler, mineraller ve posa için iyi bir kaynaktır.
  • Barsak fonksiyonlarının düzenlenmesinde, kan lipitlerinin kontrolünde, diyabette kan şekerinin kontrolünde önemli katkılar sağlamaktadır.
  • Daha az enerji verirken daha fazla tokluk sağlarlar, böylece günlük alınan enerji miktarını ve obezite oluşma riskini  azaltırlar.
  • Bazı kanser türleri, kalp-damar hastalıkları, yüksek tansiyon ve diyabet gibi kronik hastalıkların riskini azaltmaya yardımcıdır. 
  • Lif içeriklerinden dolayı kan şekeri dalgalanmalarını ve insülin düzeylerindeki yükselmeyi önleyerek, açlık duygusunun azalmasında etkili olabilmektedir.
  • Ayrıca tam tahıl ürünleriyle alınan magnezyum glikoz kullanımını olumlu yönde etkilemekte bunlarda bulunan E vitamini ve diğer antioksidanlar metabolik sendromun önlenmesine katkıda bulunmaktadırlar.
 
        Tüm bu nedenler ve sağlık yararları göz önünde tutulduğunda alışveriş yaparken tam tahıl ürünlerinin tercih edilmesi ve tam tahıl ürünlerinin her gün hatta her öğün de tüketilmesi ve tam buğday unundan yapılmış olan ekmeklerin tüketilmesi önerilmektedir.
        Bununla beraber çölyak, emilim bozukluğu gibi özel durumları olan kişilerin mutlaka doktor ve diyetisyene danışmaları gerektiği unutulmamalıdır.

Kaynak: T.C. Sağlık Bakanlığı


KEPEKLİ EKMEĞİN FAYDALARI
        Kepek vitamin ve minerâl madde bakımından pek çok zengindir. İşte kepekli ekmeğin bazı faydaları.

  • Kepekli ekmek çiğneme müddetini uzatır.
  • Tükürük salgısını da arttırdığı için fazla gıda alımını önler.
  • Midede fazla kalacağı için çabuk acıktırmaz.
  • Bağırsaktaki geçişleri ise hızlandırır.
  • Kabızlığa faydası olur.
  • Kepek suda çözülmez.
  • Gıdalar içerisinde karbonhidrat ve yağlı maddelerin emilmesine kısmen mani olur.
  • Kan şekeri ve kan yağları üzerine müsbet tesir yapar.
  • Kepek ve posalı gıdalar sindirim sisteminde kanserin meydana gelmesini azaltır.
  • Kepekteki fitik asit kalsiyum demir ve çinko elementlerinin fazla emilmesini azaltır.
  • Kepekli un mayalanırsa bu zararlı etkisi kaybolur.
  • Bol kepekli ekmeklerin kalori değeri azalmakta buna karşılık vitamin ve protein değeri artmaktadır. Bu sebeple şişmanlığı önlemektedir.
  • Kanda lipid ve kolesterol üzerine etkili olur...
 

ÇAVDAR EKMEĞİNİN FAYDALARI:

1. Kan dolaşımı bozukluğu ve yüksek tansiyon rahatsızlıklarına etkilidir.
2. Vücuda enerji verir.
3. Suda eriyen lifler içerdiği için kolesterol düşürücü ve kalp hastalıklarını önleyici etkisi oldukça yüksektir.
4. Kolesterolün geri emilimini azaltarak bağırsaklara salınan safraya bağlanırlar ve kalın bağırsak kanseri oluşumunu engeller.
5. Çavdar ekmeğinin,tansiyonu ve triggliseridi düşürdüğü,şekerlerin kullanımını artırdığı ve kalp riskini azalttığı ispat edilmiştir.


YULAF EKMEĞİNİN FAYDALARI:

1. Yulaf ekmeği,Kolon kanserini önlemede en etkili doğal besin maddesi olup diyet listelerinin başında yer alır.
2. Her gün düzenli olarak Yulaf ekmeği yenildiğinde,Kolesterol seviyesinin düştüğü gözlenmişttir.
3. İçerdiği diyet lif ve protein ile vücuda enerji depolarken,verdiği tokluk hissi sayesinde fazla yemek yemeği engeller ve kilo artışının önünü keser.
4. Kan basıncı düzensizliklerini ve kalp rahatsızlıkları tedavilerinde destek olarak kullanılan Yulaf,odaklanma bozukluğu,isteksizlik ve uykusuzluk halleri tedavisine de yardımcı olur.
5. Kandaki ürik asit miktarını azaltarak,Romatizma ve Gut hastalıkları tedavilerine yardımcı olur.
6. Vücudu ağır metallerden(zehirli kurşun,kadmiyum,krom vb.) temizler.
7. Yulaf ayrıca her besin maddesinde bulunmayan,bir antioksidan türü olan ve E vitamininin bileşkesine benzeyen Tokotrienolleri içerir.

TAHIL EKMEĞİNİN FAYDALARI:

1. Sindirim sistemini rahatlatır ve şişkinlik yapmaz.
2. Normal ekmekten tam 15 kat fazla Folik Asit ihtiva etmektedir.Bu asit Kalp krizi riskini %25 düşürür.
3. Yulaf Ruşeymi özellikle kozmetik sektöründe Güzellik ve cilt bakımı kremlerinde kullanılmaktadır.
4. Guliten değerleri çok düşük olduğundan gelişme çağındaki çocuklar için besleyici ve sağlıklıdır.(Okul çağındaki çocuklarda günde üç dilim tavsiye edilir)
5. Omega 3,omega 6 ,yağ asitlerini bol miktarda içerir.
6. LDL küçük kollestrol,trikliserid seviyesini düşürür,kan basıncı azalır.
7. Damar sertliğine karşı çok faydalıdır.
8. Lif oranı en yüksek ekmek çeşitidir.
9. Folik asit,kalsiyum,çinko,B1 ve B2 vitamini vardır.
10. Göze iyi gelir.


TAM BUĞDAY EKMEĞİNİN FAYDALARI:

1. Şişmanlığı önlemeyi,kilo vermeyi sağlar.
2. Kabızlığı giderir,kalın bağırsak kanseri riskini azaltır.
3. Şeker hastalığını kontrol altında tutar.
4. Kan basıncı ve kolesterolün yükselmesini önler.
5. Kanser ve kalp hastalıkları risklerinin azaltılmasında yardımcı olur.
6. Antioksidan etkisi ile katarakt,romatizma ve bazı alerjilerin oluşumunu yavaşlatır,tedavisini kolaylaştılır.


KEPEKLİ EKMEĞİN FAYDALARI:

1. Şeker hastalığının denetiminde yarar sağlar.
2. Kan lipitlerinin yükselmesini önler. Bunun için kalp-damar hastalıklarının riskini azaltır.
3. Kepekli ekmeğin enerji değeri düşüktür.bu nedenlede kilo almak istemeyenler ve zayıflamak isteyenler için faydalıdır.
4. Sindirim bozukluklarına karşı koruyucu etkisi vardır.
5. Kabızlığa karşı koruyucu etkisi vardır.
6. Kolon kanseri,hemoroid hastalıklarına karşı koruyucu etkisi vardır.
7. Kalın bağırsaklarda oluşan bazı hastalıkları önleyici etkisi vardır.






Diğer Haberler
  • Tahıl Ürünlerinin Faydaları
  • Danış Lezzet Tarifleri
  • Pratik Bilgiler
  • Ekmek Nedir? Tarihçesi
  • DANIŞLAR Market Fırsat Günleri